アメリカで仕事 #3

アメリカで、母国語では無い言葉で面接するのってやっぱり緊張するよね。

 

YOU ARE HIRED!!って言ってもらう為にも面接をどうにか乗りきらなければ!!

 

今日は、私が、先日受けた面接後1週間で送ったE-mailについてご紹介^^

 

やっぱりfollow up は大切だそうで、

 

Hello (名前),

 

I wanted to say thank you again for taking the time to talk with me last week. I really enjoyed learning about the position, and our conversation strengthened my interest in working for (会社名) If there is any other information I can provide to help with your decision, please let me know.

 

Thank you for your time.

 

Sincerely,

(名前)

 

先日はお時間頂きありがとうございました。

仕事内容を詳しく教えて頂き、この会社で勤めたいという意欲が強くなりました。

決定に際し私が提示した情報が不足している場合は連絡ください。

 

ありがとうございました。

 

名前

 

 

という感じでメールを入れておくと印象がよく連絡が来るかもしれないですよ!!